המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2009

ארכיון כתבות 2009

תאריך: 16/03/2009

סקר המועצה הישראלית לצרכנות לקראת יום הצרכן הבינלאומי:
יותר נשים מגברים שינו את הרגלי הצריכה בעקבות המיתון.
מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות : צרכן נבון מפעיל שיקול דעת  לגבי כדאיות הרכישה של  כל מוצר המוצע למכירה, ובוחן  כל קנייה לגופה.
לקראת יום הצרכן הבינלאומי החל ב 15 במרץ, בדקה המועצה הישראלית לצרכנות את שינוי הרגלי הצריכה של צרכנים, בעקבות המיתון.
תוצאות הסקר ממחישות עד כמה הצרכן הישראלי מסגל לעצמו הרגלי קניה חסכניים יותר בעקבות המיתון הכלכלי. הסקר נערך בתחילת חודש מרץ על ידי מכון המחקר "גיאוקרטוגרפיה" בקרב מדגם מייצג של 500  נשאלים מקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, ובקרב חברי מאמ"ץ- המערך הארצי של המועצה לצרכנות.

 72.6% מהנשים מציינות כי לאור המיתון הן מקפידות לעשות את הקניות לבית בחנויות מזון מוזלות לעומת 61.7% מהגברים, רובן נעזרות ברשימה מוכנה. 48.5% מהנשים צמצמו את קנית המותרות (בשר וחטיפים)  לעומת 39.1% מהגברים .
 נשים גם חוסכות יותר מגברים בהוצאות על ביגוד והנעלה  (65.9%) לעומת 53.4% מהגברים.
עוד עולה מהסקר כי 35% מהנשים צמצמו בהוצאותיהן על חדרי כושר וחוגי ספורט לעומת 30.5% מהגברים, כ- 44% מהנשים ציינו כי הן מצמצמות בהוצאות על עיתונים ומגזינים לעומת 32% מהגברים, 38.3% מהנשים מצמצמות בהוצאותיהן על ביקורים במספרה לעומת 29.7% מהגברים.
תושבי חיפה והצפון הם המובילים על פי הסקר בצמצום היציאה לבתי קפה  (78.5%) לעומת תושבי ירושלים (49.9%).
תושבי השרון מובילים בחסכון בהוצאותיהם על ביגוד והנעלה ( 87.8% ), ועל חדרי כושר (34.7% )
לעומת הירושלמים ( רק 19% ) .  מחצית מתושבי הדרום מצמצמים בהוצאות על מספרה וטיפוח.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג מציין כי  הצמצום בהוצאות של ציבור הצרכנים הוא מגמה עולמית, המהווה תגובה ישירה למשבר הכלכלי ולמיתון.  מנכ"ל המועצה מוסיף כי תוצאות הסקר מוכיחות כי ניתן לחסוך באופן מושכל מבלי לפגוע קשה באורח החיים.  למרות שהצמצום נכפה על חלק מהצרכנים ככורח השעה, יש לקוות כי התנהלות חסכנית  המביאה לצרכנות מושכלת תישאר גם לאחר המיתון. מנכ"ל המועצה ממליץ לציבור הצרכנים להיות מודע לכלים העומדים לרשותו מכוח זכויותיו בחוק הגנת הצרכן (והמפורטות באתר המועצה לצרכנות  והעשויים לתרום לצמצום ההוצאות המיותרות במקרים המתאימים.